Czym kierować się przy wyborze sprężyn zawieszenia?

sprężyny zawieszenia
Autor wpisu amortyzatory

Wybierając najlepsze sprężyny do swojego samochodu, należy wziąć pod uwagę kilka czynników. W końcu chcesz, aby Twój pojazd dobrze się prowadził i pewnie radził sobie przy dużych prędkościach, bez wyhamowywania lub uczucia zbytniej ospałości. Mając to na uwadze, przyjrzyjmy się zaletom i wadom sprężyn zawieszenia, a także innym kwestiom, o których należy pamiętać przed dokonaniem zakupu.

Co to jest sprężyna zawieszenia?

Sprężyna zawieszenia to element, który umożliwia zmianę wysokości położenia kół pojazdu. Oznacza to, że można podnieść lub obniżyć koło samochodu, aby poprawić jego prowadzenie. Sprężyny zawieszenia można kupić w formie zwojów lub piór. Sprężyny spiralne są zwijane, natomiast sprężyny piórowe są wykonane z metalu przypominającego liście. Sprężyny piórowe są znacznie droższe od sprężyn śrubowych, ale zapewniają bardziej płynną jazdę. Podobnie jak w przypadku wszystkich elementów samochodu, wysokość koła nad podłożem ma wpływ nie tylko na osiągi samochodu, ale także na jego bezpieczeństwo. Jeśli koło jest zbyt nisko, istnieje ryzyko utraty panowania nad pojazdem.

Rodzaje sprężyn zawieszenia

Sprężyny śrubowe są wykonane z metalowych zwojów. Zwoje te są owinięte wokół ramy w kształcie litery U, która jest przykręcona do samochodu. Zwoje sprężyn śrubowych są owinięte wokół osi. Gdy ciężar samochodu przesuwa się na drugą stronę osi, zwoje odwijają się, a koło pojazdu zostaje uniesione. Ponadto sprężyny śrubowe są zwykle wykonane ze stali.

sprężyna zawieszenia w samochodzie

Sprężyny piórowe są zwykle wykonane z metalu w kształcie liścia, choć dostępne są również aluminiowe sprężyny piórowe. W przeciwieństwie do sprężyn śrubowych, które są montowane pionowo, sprężyny piórowe są zazwyczaj montowane poziomo i mają jeden koniec, który łączy się z podwoziem, a drugi z zawieszeniem. Gdy ciężar samochodu przesuwa się na drugi koniec, sprężyna piórowa wypycha samochód do góry, umożliwiając ruch kół w dół.

Jaki typ sprężyny zawieszenia powinieneś wybrać?

Jeśli zależy Ci na płynnej jeździe bez dużego hałasu, najlepszym wyborem są sprężyny śrubowe.

Sprężyny liściaste są znacznie droższe od sprężyn śrubowych, ale zapewniają bardziej płynną jazdę. Sprężyny liściaste są zwykle wykonane z metalu przypominającego liście. W przeciwieństwie do sprężyn śrubowych, które są montowane pionowo, sprężyny piórowe są zazwyczaj montowane poziomo i mają jeden koniec, który łączy się z podwoziem, a drugi koniec z zawieszeniem.

Jak znaleźć najlepiej oceniane sprężyny?

Możesz dowiedzieć się, które sprężyny zawieszenia są najlepsze, czytając opinie w Internecie, rozmawiając z mechanikami i odwiedzając sklep. Możesz również skorzystać z wyszukiwarki internetowej i znaleźć opinie o sprężynach lub użyć kalkulatora sprężyn. Dobrze jest też wiedzieć, ile waży Twój samochód, aby wiedzieć, jak duży ciężar będą musiały wytrzymać nowe sprężyny.

Podsumowanie

W tym poradniku omówiliśmy kluczowe czynniki, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze sprężyn zawieszenia do swojego samochodu, a także inne rzeczy, o których należy pamiętać przed dokonaniem zakupu. Po pierwsze, musisz się upewnić, że wybierasz odpowiedni typ sprężyny do swojego samochodu. Najczęściej spotykane są sprężyny śrubowe, ale można również wybrać sprężyny piórowe.

13-05-22


Wpisy dotyczace artykułu

Ostatnie wpisy

Jak można zadbać o zawieszenie samochodu?

Jak można zadbać o zawieszenie samochodu?

Zadbanie o zawieszenie samochodu to bardzo ważna kwestia, ponieważ ma ono wpływ na bezpieczeństwo oraz komfort

Obniżenie zawieszenia w samochodzie

Obniżenie zawieszenia w samochodzie - co powinieneś wiedzieć?

Zawieszenie zapobiega obijaniu się i stukaniu samochodu. W zwykłym samochodzie układ zawieszenia zawiera sp

Kiedy należy wymieniać opony w samochodzie

Kiedy najlepiej wymieniać opony w samochodzie?

Większość właścicieli samochodów wie, że należy co miesiąc wymieniać olej i sprawdzać ciśnienie w oponach.

serwisowanie samochodu

Jak często należy serwisować samochód?

Częstotliwość serwisowania samochodu zależy od wielu czynników, w tym od nawyków jazdy, klimatu i historii